Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Kix - 14 mars 2010 15:56



Imorgon är det operationsdag. Det har gått precis 7 veckor sedan den senaste misslyckade operationen, och läkningen skulle vara i 7 veckor, och det är det prick imorgon. Så nu måste väl förutsättningarna vara på topp eller….


Det hindrar mig ändå inte från att oroa mig för att även denna operation skall misslyckas. Det är ju så typiskt att man aldrig någon gång skulle kunna få känna att något går bra, men nu skall jag även känna oro för att det går dåligt för något som inte ännu har skett. Jag är pessimistisk. Jag har blivit det efter alla dessa år och turer.  Det som skulle kunna hända är alltså att de ÄN EN GÅNG inte hittar rätt kanal in till livmodern. Vad gör jag då?  Då står jag där med tre misslyckade operationer, IVF-försök som än en gång skjuts upp och kvarvarande trång passage till livmodern. 


Jag har fått två insikter idag:

  • Det är precis på månaden 4 år sedan jag slutade med p-piller….
  • Vi  har hållit på med IVF i 1 år och 10 månader för 3 IVF-försök.  Det är ett genomsnitt på 7 månader mellan varje försök??????? Är det fler än vi som har sådant register? För oss har det handlat om sommarstängning, FET som avbryts, IVF-försök som skjutits upp flera gånger, IVF-försök som avbryts, läkning av livmodertapp efter konisering (pga cellförändringar), sommarstängning, ytterligare läkning, operationer pga livmodertapp/hals är igenärrad.

För att tala i klarspråk… NÄR I HELVETE ÄR DET VÅR TUR ATT LYCKAS? Skall det fortsätta jävlas så orkar jag det inte…


Vi får verkligen se adoptionstankarna som mer och mer realistisk, fastän det har vi väl gjort tidigare också, men nu får det bli mer intensivt. Det är bara så tokigt att ha IVF-försöken på sidan om vår adoptionsutredning då vi helt enkelt måste mörka den sanningen för våra utredare. Det är också jobbigt mentalt.


Fast nu måste jag förska inte tänka i negativa banor, det är väl det som livscoacher skulle poängtera att man inte skall göra för då blir det väl så.  Så nu vänder det för oss… *hoppas, hoppas, hoppas*.


Kix

- förlåt om jag stötte någon med mina svordomar...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards