Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Kix - 1 mars 2010 20:33


... därför att i posten idag hade jag kallelsen till min nästa operation. Jag har ju inte ens börjat maila eller ringa för att påminna. Inget strul kring detta än så länge med andra ord.


I kallelsen ligger dessutom blodprovtagningsremiss samt en hälsodeklaration som skall fyllas i och skickas in. Hälsodeklarationen innehåller frågor om man har haft eller har kärlkramp, hjärtinfarkt, sockersjuka, epelepsi, tuberkulos, om man är gravid eller rökare etc. Ja, en massa kryssrutor. Denna hälsodeklaration har jag fyllt i nu tre gånger på 1,5 månad. Det är inte mycket som förändrats i min hälsodeklaration.... har fortfarande inte haft kärkramp, hjärtinfarkt, sockersjuka, epelepsi eller tuberkulos. Jag är fortfrande inte gravid och jag lever fortfarande lika sunt som jag inbillar mig att jag borde för att förska bli gravid. Men jag förstår att det är rutin inför en operation.


Det står ingenting om några förbehandlande värktabletter samt tabletter för att mjuka upp livmodertapp/-hals inför operationen. Så jag måste ändå kontakta min läkare på Kvinnokliniken för att verkligen försäkra mig om att jag skall få dem.


Så jag väntar nog med trisslotten...


Imorgon skall vi på vår första träff med familjerätten. Utredningen startar härmed. Jag har försökt att förbereda mig genom att läsa delar ur"Adoption - handbok för Socialtjänsten", men det känns svårt att helt förstå hur utredningen kommer att gå till. Vi får helt enkelt flyta med.


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards