Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Ledsen, besviken, arg

Av Kix - 23 februari 2010 20:42


Jag ringde IVF-kliniken imorse. Tydligen hade de vidarebefordrat mitt mail till min IVF-läkare, så sköterskan jag pratade med skulle skriva ut mailet och lägga på hans kontor. Det betyder att mitt mailproblem berodde på alternativ fyra på gårdagens inlägg, dvs mailet hade hamnat mellan två "stolar".  Nu ikväll har då äntligen min läkare ringt åter....


I gårdagens inlägg skrev jag att jag gick i orostankar, och det hade jag tydligen anledning till att göra för idag kom ytterligare ett bakslag. IVF-kliniken har inte alls planerat IVF-försök nr 4 i denna cykel, utan i nästa. Det känns lite komplicerat att beskriva hur det här kan komma sig, men jag försöker. Jag tar det i turordning:

  • IVF-läkaren skickar remiss till Kvinnokliniken för att operera upp min livmoderhals inför IVF-försök nr 4 (Nov-2009)
  • Kvinnokliniken opererar v.2 (beräknad IVF-start v.4, beräknad ET v.6)
  • Kvinnokliniken misslyckas med operationen.
  • Kvinnokliniken utför ny operation v.4 för att jag skall hinna med IVF-start och ET enligt plan. De misslyckas med operationen.
  • Kvinnoklinikens läkare ringer mig och berättar att IVF-läkaren vill att livmoderhlasen skall läka i 7 veckor och det ligger på Kvinnokliniken att kalla mig för detta. Operationen skall ske i anslutning till nästa IVF-försök.  Jag har tolkat detta som att operation och IVF-försöket skall ske i samma cykel, dvs denna.

SÅ OERHÖRT KORKAT AV MIG! Nu är jag ledsen på mig själv att jag drog förhastade slutsaster. Jag är också arg på mig själv att jag inte dubbelkollar och tripperkollar allt eftersom jag borde förstått bättre. Jag är less på IVF-kliniken som behandlar mig som luft som inte besvarar mina mail (detta är inte första gången). Jag är besviken på IVF-kliniken då jag har betalt massor med pengar på att utföra 3 IVF-försök + 1 FET men det jag vill just nu är att "hoppa av" och byta klinik. Jag är besviken på Kvinnokliniken som misslyckas med en operation som enligt IVF-läkaren skall vara en enkel operation.... 2 gånger.


Å så är jag återigen besviken på mig själv att jag tillåter mig själv att spendera all min energi på att hantera allt detta...


Kix

 
 
Miss S

Miss S

24 februari 2010 08:35

Jag finner inga ord. Det finns så mycket orättvisa i ditt bagage så det är helt sanslöst. Jag lider så med dig, och hoppas verkligen att det vänder snart. Jag håller mina tummar för dig!
Varm kram

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

24 februari 2010 08:49

Jag förstår att du är besviken, hoppas verkligen att allt ordnar sig för dig. Det är inte kul att inte få svar och bli nonchalerad.

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

 
Ingen bild

Pi

24 februari 2010 09:38

Men gud så jobbigt, kan inte ens föreställa mig hur det är för dig. Visst blir man så förbannad på sjukvården! Kanske särskilt IVF-kliniken där du ju faktiskt betalar själv, du är ju kund där så att säga. Man sitter verkligen i knäna på dem, och det vet de väl om. Sen tror jag att de har alldeles för mycket att göra och för lite resurser, så det beror väl kanske inte bara på att de engagerar sig nog. Men, det är ju DU som blir drabbad värst, inte de...

Hoppas det löser sig!

 
Plusresan

Plusresan

24 februari 2010 13:47

Fy vad tråkigt! :( :(
Jag vet verkligen hur det känns när något inte blir som man tänkt sig. Det går så snabbt att bygga upp förhoppningar och förväntningar och är så vansinnigt jobbigt när de bara kraschar.
Hoppas att du rycker upp dig snabbt igen. Du behöver krafterna!!! Det här kommer att gå till slut, det måste det!

Massor med kramar,
Joanna

http://plusresan.blogspot.com

 
Sara

Sara

25 februari 2010 09:05

Jag håller med dig, os mössan är riktigt snygg, men tyvärr är den virkad och det är jag inte bra på att göra

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards