Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Avslöjad?

Av Kix - 9 februari 2010 20:47


När jag läser andras ivf-bloggar där de refererar till jobbet, till läkare och sjukhus blir jag omåttligt nyfiken på att veta vad de jobbar med, vilken klinik de går på eller vart i landet de bor. Det är som om jag funderar på om någon av de bloggar jag följer som faktiskt finns närmre (geografiskt) än jag tror. Å egentligen tror jag att det borde finnas någon annan i min närhet som är i samma situation som också bloggar, men vilken blogg är det?


Men sedan börjar det krypa i min kropp med en isande känsla av oro där jag tänker på om det är någon i min närhet som faktiskt skulle kunna avslöja mig. Oavsett om någon är i samma situation eller ej. Jag skriver ju min blogg anonymt. Detta medför att jag inte publicerar några bilder, jag skriver inte ut några namn och jag försöker undvika speciella detaljer. Så jag funderar på hur jag skulle hantera om det faktiskt var någon som jag känner som hittat min blogg och ger sig tillkänna. (Ni som följt mig en tid kanske kommer ihåg att jag faktiskt har en person som jag känner som läser min blogg, och det har bara varit positivt för min del).


Hur är det med er andra som skriver anonymt, är ni någonsin oroliga att bli "avslöjade"?


Kix

 
 
Tonci

Tonci

9 februari 2010 22:16

Jag har flera personer (ungefär 7-8) som känner till mig och jag vet att de läser min blogg. Men de fick "tillåtelse" av mig att göra det, så det stör mig inte. Men det skulle störa mig mycket om någon annan som jag känner till är inne i min blogg regelbundet utan att jag vet om det.
Jag får många gånger känslan att jag skulle vilja avslöja mig, visa kort om oss, berätta mer detaljer om oss, men samtidigt vill jag inte att vem som helst skulle hitta på oss och få veta mer om vårt liv än vi egentligen vill att de skulle veta.

http://vivillocksahabarn.blogspot.com

 
Ingen bild

Pi

10 februari 2010 10:37

Ingen utom min man känner till bloggen, inte ens de släktingar och vänner som jag berättat för om vår barnlöshet. Bloggen är, just nu i alla fall, mest för mig själv. Som en dagbok liksom. Jag blev jätteförvånad att det var så många som hittat igen mig blogg. Jag skriver rätt ingående, men vi är ju många i vårt land med detta "problem" så jag tror att man får vara rätt skicklig om man ska förstå vem det är. Jag lägger heller inte ut kort eller skriver ut namn. Ibland ändrar jag smådetaljer så det inte ska gå att spåra. Är väl inte superrädd direkt att någon ska fatta vem jag är, men det var som sagt inte meningen från början så än så länge hoppas jag förbli rätt så anonym. I framtiden kan det hända att jag stänger ner bloggen så andra inte kan se den mer än jag själv.

 
Utan Spermier

Utan Spermier

10 februari 2010 10:58

Rädd å rädd... Visst man skriver ju anonymt och jag säger inte att jag bloggar till nån. Min fru vet det men hon läser inte, i alla fall inte ofta.
Om nån skulle "hitta" migoch säga det så skulle jag bli förvånad men ibland känns det som att det vore skönt. Då kanske folk skulle fatta vilket helvete man har gått/går igenom...

http://utanspermier.wordpress.com

 
Plusresan

Plusresan

10 februari 2010 11:26

Jag har tänkt mycket på det där och har hela tiden försökt att vara så anonym som möjligt. Har nog släppt lite på det på sistone men vet inte riktigt hur jag känner för att bli "avslöjad" eller att avslöja mig själv. Har varit lite sugen att bara skippa anonymiteten, fast samtidigt är vi ju två om det här så jag kan inte riktigt bestämma själv känns det som.

Klantade mig för några månader sen, när jag var aktiv med två bloggar under samma användarnamn. Då var det en person från Joannabloggen som hittade till plusresebloggen. Det var inte riktigt meningen och det kändes jätteskumt. Sen dess har jag två användarnamn. Ärligt talat så har jag övergett den andra bloggen lite för all min tid verkar gå till plusresandet.

Men hittar någon jag känner till min blogg så gör det inte mig så mycket tror jag. Jag hoppas att jag kan slippa att vara anonym nån gång =) När jag vågar ta det steget. Fast jag är rädd att jag inte kommer att våga förrän jag äntligen lyckas bli gravid. Vi får se...

KRAM!

http://plusresan.blogspot.com

 
Fialisa

Fialisa

10 februari 2010 11:50

Jag håller med dig, är också lite orolig för det. Jag har visserligen precis börjat blogga men jag vill absolut inte bli "avslöjad" eftersom vår ivf-resa är en hemlighet för de allra flesta i vår närhet.
Men visst känner man ytterligare lite mer samhörighet med de bloggare som man vet går på samma klinik :)

http://varresatilltre.blogspot.com

 
Sara

Sara

10 februari 2010 13:29

I maj förra året fick min man ett telefonsamtal från en barndomskompis till han. De pratade lite smått så där sen frågade han om vi hade svårt att få barn och att de också hade det. De hade alltså hittat min blogg och följt våran resa tills de förstod att det var vi.
Det har varit så skönt att ha varandra att kunna pratat om det här för de förstår vad vi går igenom. Vid vårat senaste äp så hade vi det samma dag, vi delade rum på kliniken och allt. Vi blev båda gravida men vi fick mf och nu har det fått sitt barn. I början var det jobbigt men nu är vi bara glada för deras skull!

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

 
MDB

MDB

10 februari 2010 18:29

Inte ens min man vet om att jag skriver. Han skulle nog inte bry sig, men det har helt enkelt inte blivit av att jag sagt nåt. Jag är också rätt nervig för att "avslöjas" så jag skriver i princip aldrig något personligt som inte har med ivf och barnlöshet att göra.

Däremot är jag sjukt nyfiken på alla andra som bloggar, vilken klinik och var ni bor etc. Och för er skulle jag ju inte ha något emot att visa vem jag är, men det är ju alla andra...

http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Miss S

Miss S

11 februari 2010 19:50

Precis som MDB, så vet inte heller min man om min blogg. Jag vet inte varför egentligen. Tror inte han skulle tycka att någon annan har med det att göra. Men det är ju inte det det handlar om, för min del. Endast en person IRL känner till min blogg, och det var en tillfällighet att hon hittade den. Men det gör mig inget. Jag försöker ju dock att vara så anonym som möjligt.

Men visst hade det varit kul att träffa andra ivf-bloggare, när vi alla har fått vårt efterlängtade barn? :-)

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

 
Fru H

Fru H

12 februari 2010 15:14

Tänker som du hela tiden. Hade gärna velat veta vilka ni alla där ute är. Kanske har några av oss mötts i nån korridor nånstans. Jag vill veta vem ni andra är men inte avslöja mig själv.... Nästan ingen vet ju vad vi går igenom och så vill jag ha det. Fast om (när?) vi nån gång får barn hade det varit kul att ha en IVF-adoption-blogg-barn-träff hihi.

http://gravidkampen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards