Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Kix - 1 februari 2010 19:01


Jag har inte behövt jaga läkaren på kvinnokliniken eller läkaren på IVF-kliniken så länge. Försökte med flera samtal på förmiddagen men utan napp, men så ringde läkaren från Kvinnokliniken efter lunch. Ny planerad operation om sju veckor. Operation skall ske direkt före IVF-försök nr 4, och vi hamnar i v10 eller v11 då. Läkaren frågade om vi hade något planerat på sportlovet..... Jag svarde: "Vi har ju inga barn så vi jobbar under sportlovet...". Tyckte det var lite roligt att svara så.


Jag funderar ofta på hur det kommer sig att jag känner mig som två personer ibland. Jag gråter så mycket inombords och funderar, är bitter, ledsen och håglös. Inombords känner jag mig helt misslyckad och styckad. På jobbet och utåt mot kamrater så är jag glad, pratar på som vanligt, ser obekymrad ut. Det sista fick jag bekräftat av min chef på mitt utvecklingssamtal för ett tag sedan. Ni som följt med mig vet att jag har berättat för min chef om vad vi går igenom. Han sa att det inte syns hur mycket jag lider. Men han sa också något som jag inte själv känner, det är att jag klarar jobbet alldeles utmärkt trots det jobbiga vi går igenom privat. Det är skönt att höra så att jag inte helt går ner mig även på jobbet.


Dessa mål hade jag satt upp inför helgen:

* måla kantlisterna på köksskåpluckor eftersom våra nya köksluckor kommer till veckan.    ----- > Gjort

* Det blir middag med härliga, goda vänner    ----- > Gjort

* Det blir antagligen mer snöskottning.  -----> Jajamen, garagetaket skottat

* Det blir spaning på en ny köksblandare.   ---> Inköpt

* Det blir målning av fönster inne i arbetsrummet.   ----> 1 varv klart

* Det blir slipning av spackel i samma rum.   ----> Klart

* Det blir städning av huset.    ---- > Dammsugning och toaletterna får duga


Så jag säger väl godkänt faktiskt. Tänk att jag faktiskt kan känna mig glad över helgen.


Kix




Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards