Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

OPERATION PÅ MÅNDAG!!!!

Av Kix - 19 januari 2010 21:30



Jaktområdet rapporterar:


Igår lovade min doktor vid IVF-kliniken att höra av sig idag. Och det gjorde han! Han meddelade att han hade fått tag på min läkare på sjukhuset. Han sa att de hade kommit överrens om att det blir en ny operation, innan nästa IVF. Tre timmar senare ringer operationssamordnaren på sjukhuset och meddelar att jag har operationstid på MÅNDAG KL 08!!!! Jag kan bara inte fatta det. Det betyder att vi hinner med IVF-försök nr 4 precis enligt plan.


Men läkaren på sjukhuset har inte ringt. Det har gått fyra arbetsdagar, varav alla dessa har jag ringt och sökt henne. Imorgon kommer hon att ringa sa operationssamordnaren. Jag får försöka lita på det. Denna gång skall jag verkligen få dessa tabletter för att mjuka upp livmodertapp/-hals inför operationen. Så det kan väl bara inte gå fel denna gång... eller kan det? Hoppas  att jagandet är slut iaf.


Vi har nu också lämnat in alla papper till kommunens familjerätt så att Socialnämnen kan göra sitt medgivande. När vi fått medgivande så utses två utredare, förhoppningsvis är det snart.


Ja, det blev lite positiv rapportering idag, speciellt med tanke på min frusteration den senaste veckan.


Kix

 
 
Fru H

Fru H

19 januari 2010 22:08

Yiiiippppiiiieee! Vad skönt att det äntligen går undan. Snabb tid till sist i alla fall. Och att ni hinner göra 4:an som planerat. Är så skönt när planen håller för man är så inställd och rubbas man kan det förstöra hur mycket som helst...

http://gravidkampen.blogspot.com

 
Ingen bild

Pi

19 januari 2010 23:01

Härligt!!

En fråga bara, vad menar du med att Socialnämnden ska ge er medgivande och att det sen ska utses på utredare?

Man lämnar väl in en ansökan om att få göra en utredning och sen gör familjerätten den utredningen och gör en bedömning och rekommendation till Socialnämnden som sen i sin tur ger medgivande eller ej? Har aldrig hört att det går till som du beskriver. Konstigt att man gör så olika i varje kommun...

 
Tonci

Tonci

20 januari 2010 08:45

Vad bra att du blir opererad redan på måndag och kan sätta igång med ivf enligt planerna!!! Jag är glad för dig och jag är säker på att allt ska gå bra den här gången!
Kram

http://vivillocksahabarn.blogspot.com

 
Plusresan

Plusresan

20 januari 2010 11:41

Ååååh så skönt!!! Vad glad jag blir för er skull =)

Grattis!!! Inte många dagar kvar då ju. Så spännande. Hoppas du njuter hela veckan av att sjukvården ibland faktiskt kan överraska!

KRAM

http://plusresan.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

20 januari 2010 12:27

Skönt att det äntligen blir av nu :)

http://langtanochvantan.blogspot.com

 
Sara

Sara

20 januari 2010 14:20

Grattis till din operations tid, så himla snabbt du fick tid!

Jo det är åremössor och de går riktigt snabbt att sticka. Nu ska jag göra en grå, cerise och en svart.
Så det är bara några kvällars jobb sen är alla klara.

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

 
MDB

MDB

20 januari 2010 19:09

Skönt när det går snabbt! Lycka till på måndag.

http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Sara

Sara

20 januari 2010 20:29

hehe inte riktigt rätt, det är J som får den svarta, mamma ska ha den cerisa och mormor den gråa :)

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

 
Fru barnlös

Fru barnlös

21 januari 2010 19:27

Äntligen någonting som går snabbt. Hoppas det går bra med operationen.

http://langrean9manader.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards