Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Kix - 10 januari 2010 22:01


Det är ju bara såååå skönt att prata av sig med personer som har gått igenom samma sak. IRL!


Min man har en arbetskamrat som har adopterat. För ett tag sedan sa denna arbetskamrat till min man, spontant "-Ni är väl inte i samma situation som vi var" (ang. barn)...  Hans ödmjukhet och min mans förtroende till honom har gjort att vi har träffat detta par (med deras adopterade son) två gånger nu. Första gången för att höra oss för om adoption. Idag träffades vi andra gången (ja, förrutom att min man träffar honom på jobbet varje dag...)


De har gått igenom en jättelång och tuff process;, insemination, IVF och adoption. De har stött på många hinder i vägen och stått pall, de har varit i berg-och dalbanan och stått pall, de har upplevt håglöshet och hjälplöshet men stått pall. De har nu en pojke från Ungern som berikar deras liv.


Det är bara sååå otroligt skönt att bara så säga som det är, att för höra deras upplevelser och dessutom veta att de förstår. De lyssnar, de ställer frågor, de ger oss mod, de ger oss styrka, de är öppen med allt. Det är till och med så öppet i denna pratstund att ord som livmoder, livmodertapp, livmoderhals, mens, spermier, ägglossning, embryo och sex är ingenting pinsamt eller konstigt.


SÅÅÅÅÅÅ SKÖNT!!!


Kix


Pi och Fru H - hoppas ni läser det här - jag kan inte skriva kommentarer på er blogg. Jag måste ha ett typ av konto som jag inte har, vill antingen kunna välja Webadress eller Anonymt... går det kanske att lägga till?

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards