Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Kix - 6 januari 2010 20:43


Har fått en inbjudan till klassåterträff från 9:an. På baksidan presenteras alla som gick i min klass, vilken ort de bor samt telefonnummer. Men två av namnen är helt obekant för mig. Visserligen kan dessa ha bytt efternamn, men förnamnen gav mig heller ingen ledtråd. För de kan väl inte ha bytt förnamn också? Någon som heter Anna idag kanske hette Anders då...


Jag funderar på om jag skall gå på den där klassåterträffen. Det skulle vara kul att träffa flera av mina fd klasskamrater, det ororar mig dock att säkerligen har alla sin lilla familj med barn och det är ju absolut inget konstigt med det. MEN det som som bekymrar mig är andras eventuella frågor kring om vi har barn. Jag har ingen aning om vad jag skall svara. Alla i vår närhet har ju helt slutat fråga, så det är ju ganska lungt på den fronten numer. Jag har funderat på om man helt enkelt skall säga som det är, alltså "Vi är ofrivilligt barnlös". Det skulle i så fall vara helt nytt för mig och det skulle vara kul att få känna på hur människor faktiskt reagerar på den informationen. Den är ju verkligen personlig och med tanke på att jag inte varit särskillt personlig men mina gamla klasskamrater på 20 år så kanske det är lite väl informativt. Eller?


Går jag på klassåterträffen tror jag nog att jag "safe:ar" och kör med det gamla vanliga "Vi får se...".


Kix 

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards