Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Upp som en sol....

Av Kix - 7 december 2009 19:58



Vi har varit i fjällen i helgen. Oj så skönt. Oj så härligt. Oj vilken snö. Jag mådde verkligen jättebra hela helgen. Det tråkiga är bara att fallet tillbaka till vardagen blir så kraftig. Direkt när jag kom hem så fällde jag tårar, jag kan bara inte fatta det. Varför kommer tårarna så där bara... Allt det där härliga som har varit i helgen försvann i ett kick. Hela helgen har det varit snö, därefter åkte jag in i en tunnel, sedan var jag tillbaka i vardagen och ångesten, frusterationen och bitterheten slog emot mig. Jag blev också plödsligt såååå medveten om hur mycket jag tycker synd om mig själv... normalt?


Det har hänt lite annat på IVF-fronten också under dessa dagar. Jag fick en återbudstid per telefon med vår IVF-läkare, ett samtal som både jag och min man kunde ta på högtalartelefon. Det var bra att även han kunde vara med på det här som jag själv alltid tidigare ha måsta ta itu med, beslut och planering. Nu blev det beslutat att vi gör vårt fjärde IVF-försök med ägguttag och insättning, samma behandling och samma dos som förra gången. Jag hade dock hoppats på att vi kunde sätta igång redan vid nästa mens, men den kommer förmodligen mellan jul-nyår och IVF-kliniken har julstängt till den 11 Jan. Så nästa IVF-start beräknas till v.4 och  ägguttag beräknas v.6. Det blev också beslutat att IVF-läkaren skall ta kontakt med människan på Kvinnokliniken (jag menar egentligen klinikchefen) så att hon skall boka en operationstid för öppning av min livmoderhals. Hur kan jag rent kroppligt längta så enormt till allt detta att hjärtat drar ihop sig varje gång jag tänker på det. Nu går tiden jättesakta igen.


Köksrenoveringen står still... blir ledsen när jag frågar mig varför orken inte finns i min kropp.


Kix

 
 
Tonci

Tonci

7 december 2009 21:24

Det är helt normalt att du känner synd mot dig själv, i vår situation tycker jag det är det minsta som vi kan göra.
Trots den dåliga "hemlandningen" tillbaka till vardagar var det kul att läsa att ni hade en trevlig helg. Det är bra att kunna åka bort och slappna av bara.
Kram

http://vivillockshabarn.blogspot.com

 
Miss S

Miss S

8 december 2009 08:34

Vad härligt att ni fick en toppenhelg i fjällen! Även om det var tungt att komma hem, så var det säkert välbehövligt med miljöombyte.
Då har vi nedräkning till v 4 nu då! Tiden kommer att gå fortare än fort, och vips så är vi där, på det nya året! Och 2010 är vårt år, eller hur?
Varm kram

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards