Alla inlägg den 30 november 2009

Av Kix - 30 november 2009 20:22


Det är ytterst få som känner till vår ofrivilliga barnlöshet, min mamma tillhör den unika skaran. Jag kan prata med min mamma om det mesta men idag kom jag på att jag får inget stöd från henne. Jag berättar för henne när jag vill berätta och när jag är ledsen. Men hon frågar aldrig hur det är, hon frågar aldrig om hur det känns, om hur jag mår. ALDRIG. Och jag frågar mig om det för att hon inte vet hur hon skall fråga eller hur hon skall förhålla sig. Eller är det egentligen ett ointresse?


När är man redo att berätta öppet om den ofrivilliga barnlösheten för andra? Vill jag berätta för andra för att sedan ta smällen att de ställer korkade frågor eller säger idiotiska kommentarer. Vill jag visa mina ömma punkter och berätta det som rynkorna i min panna vill säga. Vill jag visa tårarna i ögonvrån så fort den ofrivilliga barnlösheten kommer på tal. Vill jag belasta andra med våra problem, de har säkert egna. Eller blir det som en frigörelse, att äntligen får andra veta det som de inte vågat fråga. Att de faktiskt är genuint intresserade och ärligt empatiska. Jag vet inte... det kanske får mogna fram.


Andra tankar idag går till Tonci och till Miss S som i dagarna haft ett misslyckat embryotransfer.


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards