Alla inlägg den 16 november 2009

Av Kix - 16 november 2009 22:02




I morse när jag gick på morgonpromenaden med hunden så såg jag ett par ögon en bit in i skogen som skimmrade i skenet av min pannlampa. (Jo jag behöver pannlampa då det är så mörkt ute på mornarna nu när snön har regnat bort). Jag log lite då jag funderade vad det kunde vara för djur som hade dessa ögon: räven, rådjuret eller björnen. Tur att man har med sig hunden. Men sedan skrattade jag och tänkte att det var nog bara en katt. Det var första gången jag skrattade på flera, flera dagar.


Trots en rolig start på dagen så har det ändå inte varit någon bra dag då min mage har krånglat ordentligt. Magknip hela dagen. Är det normalt? Jag tror dock att det har att göra med mitt allmäntillstånd de senase dagarna. Vi får väl se om det ger med sig. 


Har fyllt i första blanketten (av tre) som skall in till familjerätten inför start av utredning för adoption - Hälsodeklarationen. I den blanketten skall jag fylla i hurdant mitt hälsotillstånd är, valen är: gott, tillfredsställande eller otillfredsställande. Och det vore att ljuga om hälsotillsåndet är gott. Men sedan tänker jag så här, vad menas egentligen med hälsotillstånd? För mig är hälsotillsåndet en kombination av psykiskt och fysiskt tillstånd. Jag gjorde också en koll på den andra blanketten som skall in till familjerätten - Läkarintyget. Det skall göras av en läkare (så klart). Där skall läkaren fylla i hurdant sökandens hälsotillstånd är, valen är: gott, tillfredsställane eller otillfredsställande. Intressant att se om de stämmer överrens? Kan ju hoppas att läkaren tycker att det är gott.


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards