Alla inlägg den 2 november 2009

Av Kix - 2 november 2009 20:44


Imorgon skall jag till kuratorn. Jag tror det bli bra, men jag återkommer om den saken senare.


Idag har det återigen varit en pest-dag. Vi brukar kalla dåliga dagar för det, min man och jag. Morgonen började med inloggningsproblem i vårt tidrapporteringssystem, förmiddagen fortsatte med en fikarast där kollegor ifrågasätter varför vi inte gör om hela köket när vi ändå gör vår "light"-köksrenovering (går säkert bra för de som är välbetald och inte behöver köpa barn). Lunchen bestod i kollegors berättande om alla barnen som varit "trick-or-treat" i deras happy-family-neighborhood.


Kvällen har bestått av att surfa runt på många-många-många andras bloggsidor om IVF och adoption. Det finns inte en enda sida som jag glädjs åt. För antingen är andra i exakt samma situation eller i början av denna resa att det är inte det minsta upplyftande, eller så är de mitt inne i något IVF-försök och jag kan inte annat känna än att jag avundas dem. De kommer säkert att lyckas, det som inte vi gör. Eller så är de i väntan på adoptionsbesked, och i min maggrop känner jag bara att vi får vänta ytterligare 4 år och 200 000 fattigare innan vi får något barn. Skall vi måsta vänta 8 år innan något händer.


Jag dör en smula för varje dag. Come, catch me....


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards