Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Puh - som en lättnad, inte som en sagofigur....

Av Kix - 21 september 2009 21:48


Mina axlar har precis släppt ett ok. Mina käkar har precis lossnat ur sitt låsta läge. Jag har precis andats ut. Jag lever igen.


Ni som hänger med i denna följetong vet att mina två helgdagar har varit skitjobbiga, då vår femte start av antagonistbehandling stod på spel på grund av det där som varje kvinna i fertil ålder har varje månad, dvs. mens. Nu har IVF-kliniken bekräftat att det är ok att fortsätta med sprutan Gonal-F och ta blodprov på torsdag.  Det här innebär väl verkligen att vi är inne i vårt nästa IVF-försök, jag längtar till äggutplock vecka 41. Hoppas denna metod fungerar bättre.  Puh!


Idag har vi också återigen varit på föräldrautbildning för blivande adoptanter, detta var vår tredje träff av sju. Vi har börjat känna varandra lite bättre, fler vågar prata inför små grupper, liksom den stora gruppen. Vissa personer i gruppen är väldigt roliga att lyssna på. Det finns också dem som slår huvudet på spiken i olika diskussioner, med andra ord säger saker som egentligen är helt självklara. Ett exempel på det är när en säger att det finns väl inga föräldrar som är så bra förberedda som adoptivföräldrar, det är ju en process som tar mellan 5 till 10 år!!!


Håller helt med.  Å då är man ändå påtvingad enligt lag att gå en föräldrautbildning.


Kix

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards