Alla inlägg den 6 september 2009

Av Kix - 6 september 2009 20:52


Kom hem från stugan idag, passade på att köpa med oss en ny gräsklippare så det blev invigning av den dirket vid hemkomst. Bra med autodrive, ja, alltså att man själv bestämmer vilken fart gräsklipparen skall "köra".  Det gick mycket fortare att klippa vår gård nu än tidigare i sommar!


Men sedan undrar jag över en mycket oviktig detalj. Vår nya klippare har en gräsuppsamlare av tyg - VITT tyg. Hur kommer det sig att gräsklippartillverkare väljer vitt tyg i en påse där det skall snurra runt GRÖNT gräs??? Kunde de inte redan på en gång göra en grön påse? Skall man behöva använda "Ta bort", klorin eller galltvål för att få bort grönska från påsen, eller skall man låta den bli komouflerad i grön nyans. Jag tror nog på det sista så att inte mina krafter spills ytterligare på petitesser.


Imorgon är det träff nummer två för vår föräldrautbildning för blivande adoptanter. Jag längtar! :)


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards