Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Kix - 31 augusti 2009 20:41


Men visst låter order "adoptander" konstigt. Är det en blandning på engelska och svenska eller... engelskans adopt och svenskans tanter? Kanske är jag känslig, men vad f-n, tant är jag inte! Uppenbarligen finns det ett sådant ord.


Idag var första träffen för oss blivande adopTANTER. Glatt överraskad att det var under väldigt lätta förhållandet vi träffades. Vi fick sitta i en ring och våra lärare var väldigt avslappnade så det smittade nog av sig på oss andra. Vi har gått igenom vilka förväntningar vi adopTANTER har på kursen, vi hade presentationsövning och värderingsövning. Skönt att träffa andra i samma situation. Nu är det endast 3 timmar * 6 tillfällen kvar för att få möjlighet at bli godkänd för att gå vidare med en utredning. Den där utredningen låter intressant men lite skrämmande också. Antar att jag kommer ha anledning att komma tillbaka till den längre fram.


Nu väntar husliga behov, men jag låter nog bli att dammsuga de två extrarummen som egentligen skulle fungera super åt två barn....


Kix

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards